Jak NIE PRZYTYĆ w ŚWIĘTA? – 9 porad

Jak nie przytyć w święta
Udostępnij wpis

5 1 zagłosuj
Article Rating

Za niedługo będą święta i boisz się przytyć? Zdarzało Ci się w styczniu widzieć wagę kilka kilogramów wyższą niż przed świętami? Chcesz tego uniknąć? Sprawdź 9 poniższych porad jak nie przytyć w święta.

Nie odchudzaj się przed świętami

Zadbaj o podtrzymanie zdrowych nawyków oraz utrzymanie masy ciała. Nie skupiaj się na schudnięciu jeszcze kilograma albo dwóch, żeby pochwalić się przed rodziną.

Nie dojadaj kilogramów resztek

Święta minęły a Tobie zostały kilogramy jedzenia. Zaplanuj wcześniej posiłki, które przygotujesz oraz ich ilość, tak żeby nie zostało ich dużo po świętach. Część jedzenia zawsze można rozdać rodzinie.

Wyluzuj

Pozwól sobie ta trochę luzu odnośnie wyborów żywieniowych, wszystko jednak musi być z umiarem. W przypadku bardzo restrykcyjnego podejścia i wystąpienia wielu pokus w tym okresie, istnieje duże ryzyko, że „rzucisz” się na jedzenie i pojawią się duże wyrzuty sumienia.

Zachowaj umiar

Nie jedz na siłę i nie spożywaj wszystkich produktów, których zwykle nie jadasz. Jeśli normalnie nie jesz czekolady, to tak samo nie jedz jej w święta. Zachowaj także zdrowy rozsądek odnośnie ilości spożywanego jedzenia.

Uważaj na alkohol

Alkohol jest kaloryczny. 1g etanolu to 7 kcal. Niektóre trunki również zwiększą nas apetyt i sprzyjają przejadaniu.

Nie musisz jeść, jeśli nie czujesz głodu

Nawet jeśli zazwyczaj jesz 3 posiłki i po świętach Twój brzuch jest pełen, to nie spożywaj dania tylko dlatego, że zwykle jesz o tej godzinie. Jeśli wiesz, że wieczorem więcej zjesz i jesteś najedzony/a, to pomiń, np. śniadanie. Nie jedz na siłę, ponieważ „wypada godzina posiłku”.

Nie patrz ślepo na masę ciała

Po świętach prawdopodobne jest, że waga pokaże wyższą masa ciała. Niekoniecznie będą to, np. 3 kilogramy tłuszczu. Taki wzrost wagi będzie spowodowany retencją glikogenu w mięśniach i wątrobie, niestrawionym jedzeniem, treścią jelitową czy spożyciem soli i związaną z tą retencją wody. Tłuszcz będzie stanowił jedynie niewielką część tej wartości.

Ruch

Poruszaj się podczas okresu świątecznego. Nie musisz biegać, dobre będą nawet spacery pomiędzy posiłkami, które poprawią również trawienie.

Odmawiaj

Babcie czy ciocie pewnie będą Cię namawiać na zjedzenie jeszcze kawałeczka serniczka, dokładki sałatki, bo przecież bardzo to lubisz i tak się przy tym napracowały. Jednak staraj się powiedzieć „nie”, argumentując, np. pełnym brzuchem.

Napisz w komentarzu czy Twoja waga zwiększyła siępo świętach w ostatnich latach ⤵️

Odwiedź media społecznościowe: InstagramFacebook.
W razie pytań wejdź w zakładkę kontakt.

🎁 Poznaj newsletter wMinutę praktyczne wskazówki marketingowe na Twój e-mail

5 1 zagłosuj
Article Rating

Udostępnij wpis
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze